Komor
Nowy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: sie biorą dzieci?
|
Wysłany:
Wto 23:51, 28 Paź 2008 |
 |
Witam. Widzę że nie ma takiego poradnika na forum Więc. W Tym Oto Poradniku Opiszemy Budowe Skryptu, Funkcje, Itede Itpe. Lecz Tylko I wyłącznie pod tibię 7.6... Jest To mój pierwszy poradnik tego typu więc proszę poprawienie Mnie gdy Zrobie Coś Źle ...
Tak Więc Zaczynajmy:
Najpierw Musimy Zaplanować jaki Skrypt Robimy... Jeżeli Chcemy Aby Po Wejściu Na Jakąś Kratkę działa sie Dana Czynność Musimy Dodać Na Początku takie coś
Cytat:
function onWalk(cid, item, itemuid, itemaid, posx, posy, posz)
topos = getPlayerPosition(cid)
Już Tłumacze Oco Chodzi Jak Sama Nazwa Wskazuje Jest To Funkcja Na Ziemna tj. Staniesz na pewien item coś się dzieje (fieldy. tj. dla nie kumatych ognie w tibi działają na on walk. Zabiera Życie jak Na Nim Staniesz).
Jeżeli Zaś Chcemy Zrobic Nową rune, właściwości jakiegoś śmiecia Na przykład Voodo Musimy Wpisać Funkcje
Cytat:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
. Funkcja Ta Skonstruowana Jest Tak żeby po naciśnięću use na jakiś przedmiot coś się będzie działo ...
Przedstawie Wam Podstawowe Akcje
Związane Z Graczem:
doPlayerAddHealth(,) -po lewej stronie w nawiasie wpisujemy ile ma nam przybywać życia a po prawej tj. po przecinku co ile sekund
doPlayerAddItem(,) Dodaje Nam Item w nawiasie należy wpisać id itemu po przecinku ile tego ma dodać
doPlayerAddMana(,) - Tak Samo Jak W Add Health tylko dodaje nam many
doPlayerRemoveItem(cid,) - zabiera item po uzyciu działa na podobnej zasadzie do runy
doPlayerRemoveMoney(cid,) zostawiamy w spokoju zajmijmy sie liczba 1111. Jest To ilość Pieniędzy Jaką ma nam odebrać po wykonaniu jakiejś czynności
doPlayerSay("",) - w akapitach zmieniam tylko to co ma powiedzieć nasz gracz po wykonaniu jakiejś funkcji. Tj. Działa na zasadzie wypitej wody wykonana czynność pojawia sie napis gulp.
doPlayerSetVocation(you,) - jeżeli chcem zrobić coś takiego jak jest teraz na rl tibi. Po zagadaniu Do Odpowiedniej Osoby i Zgodzeniu Sie Daje Nam Vocation. Oczywiście wpisujemy Nazwę profesji
doRemoveItem(,1) - Zabiera Nam Item Po Wykonaniu Jakiejs Tam Akcji Przed Przecinkiem Wpisujemy id Przedmiotu. tj. działa na zasadzie ice rapier Kasuje Nam Rapiera Gdy Chybimy
doSummonCreature("",) - Przywołuje Nam wybrany przez nas monster w akapicie wpisujemy nazwę monstera o po przecinku 1 jeżeli chcemy aby pojawił nam sie 1 potwór
doSendMagicEffect(,) - Pojawia Nam Sie Efekt Magiczny tj. ukazuje sie po uzyciu jakiegoś czaru np. exura i wokół gracza pojawiają sie niebieskie gwiazdki. przed nawiasem wpisujemy id efektu magicznego a po nawiasie 1.
I Tak Dalej Tego Jest Dużo I Napewno Wszystkiego nie opiszę ale po przanalizowaniu kilku skryptów Innych Zobaczycie Jakie To Łatwe
Teraz Pokażę Wam Przykłady Poprawnych Skryptów OnUse i OnWalk
Cytat:
function onWalk(cid, item, itemuid, itemaid, posx, posy, posz)
topos = getPlayerPosition(cid)
if item==424 then - id przedmiotu to tak ma być nic tu nie zmieniać tzn. tylko id zmienić
doPlayerAddHealth (cid, 10) -ile health ma nam dodać po wejsciu na coś
doPlayerSay (cid, "Zdrowieje xD", 16) -napis jaki ma sie pojawić
end
end
Teraz Funkcjia OnUse
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
if item.itemid ==2294 then --- zmienić tylko id
local playerpos = getCreaturePosition(cid) - lepiej zostawić
doRemoveItem(item.uid,2294) - popełniłem błąd w tamtym co opisywałem wyżej róbcie na przykładzie tego (item.uid, i id itemu)
addPremium(cid, 1) - ile dni pacc
doSendMagicEffect(playerpos, 12) - efekt magiczny
doPlayerSendTextMessage(cid,22,"otrzymałeś 1 dzień pacc") - tekst jaki ma sie wyswietlić
end
end
Uwaga Na w kilku akcjach zrobiłem błąd tam gdzie na początku miał być id itemu proszę wpisać cid a po przecinku id.
Nie Chciało Mi Się Tego Poprawiać Bo Się Spieszę
Pozdrawiam |
Post został pochwalony 0 razy |
|